( http://preobrazhenie.paskha.ru/Bogosluzhenie/Utrenya/?job=print )

На утрени

На Бог Господь: тропарь праздника, трижды.По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:

Человеческое изменение, еже со славою Твоею, Спасе, / второе и страшное Твоего пришествия показуя, / на горе Фаворстей преобразился еси. / Илия и Моисей глаголаху с Тобою, / и триех от ученик спризвав, / иже, видевше, Владыко, славу Твою, блистанию Твоему удивишася. / Иже тогда сим Свет Твой возсиявый, просвети души наша. Слава, и ныне, тойже.

Показывая смертных изменение / по образу славы Твоей / при втором и страшном Твоем пришествии, / на горе Фавор преобразился Ты, Спаситель. / Илия и Моисей беседовали там с Тобою; / трех из учеников Ты туда с Собою призвал, / и они, увидев славу Твою, Владыка, / изумились от сияния Твоего. / Озаривший их тогда Светом Твоим, / просвети души наши! Слава, и ныне: повторяем то же.

По 2 стихословии седален, глас и подобен тойже:

На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, / и облак светел, протязающся, яко сень, апостолы славою покры, / темже и на землю ниц падаху, / не терпяще зрети светлости неприступныя славы лица Твоего, / Безначальне Спасе, Христе Боже. / Иже тогда сим Свет Твой возсиявый, просвети души наша. Слава, и ныне, тойже.

На горе Фавор преобразился Ты, Иисусе, / и облако светлое, как шатер распростираемое, Апостолов Твоею славою покрыло, – / потому они и устремили взоры в землю, / не в силах видеть блеска / неприступной славы лица Твоего, / Безначальный Спаситель, Христе Боже. / Озаривший их тогда Светом Твоим, / просвети души наши! Слава, и ныне: повторяем то же.

Величание

Величаем Тя, / живодавче Христе, / и почитаем пречистыя плоти Твоея / преславное преображение.

Величаем Тебя, / Податель жизни Христе, / и почитаем пречистой плоти Твоей / преславное преображение.

Псалом избранный

Велий Господь и хвален зело, во граде Бога нашего, на святой горе Его. / Приемля кроткия Господь, смиренныя же возносит. / Кто взыдет на гору Господню, или кто станет на месте святем Его? / Господи, кто обитает в жилищи Твоем? / Или кто вселится в горе святей Твоей? / Посли свет Твой и истину Твою. / Просвещаеши Ты дивно от гор вечных. / Вселенную, и исполнение ея Ты основал еси. / Фавор и Ермон о имени Твоем возрадуетася. / Господи, во свете лица Твоего пойдут. / И о имени Твоем возрадуются весь день. / И буди светлость Господа Бога нашего на нас, от ныне и до века. Слава, и ныне: Аллилуия (3).

Велик Господь и достохвален весьма во граде Бога нашего, на святой горе Его. / Принимает кротких Господь, смиренных же возносит. / Кто взойдёт на гору Господню, и кто станет на месте святом Его? / Господи, кто будет обитать в жилище Твоём? Или кто поселится на святой горе Твоей? / Пошли свет Твой и истину Твою. / Светишь Ты дивно с гор вечных. / Вселенную и что наполняет её Ты основал. / Фавор и Ермон о имени Твоём возрадуются. / Господи, в свете лица Твоего они пойдут. И о имени Твоём будут радоваться весь день. / И да будет сияние Господа Бога нашего на нас отныне и до века.

По полиелеи седален, глас тойже. Подобен: Вознесыйся:

Возшед со ученики на гору и во славе Отчи облистав, / с Моисеом Илия Тебе предстоят, / закон и пророцы бо яко Богу служат. / Емуже и сыновство естественное Родитель исповедая, нарицаше Сына, / Егоже воспеваем с Тобою и Духом.

Восшедший на гору с учениками / и заблиставший во славе Отца! / Илия с Моисеем Тебе предстоят, / ибо Закон и пророки Тебе, как Богу служат; / и, сыновство Твое природное провозглашая, / Родитель Своим Сыном Тебя назвал. / Его мы воспеваем с Тобою и Духом!

Следующая страница

Слава, и ныне, глас 8. Подобен: Повеленное:

Сокровенную молнию под плотию существа Твоего, Христе, / и Божественнаго благолепия на святей показал еси горе, Благодетелю, / просияв сущим с Тобою учеником, / и, разумевше нестерпиму сущу славу Твою, – Свят еси, – возопиша, / яко, неприступен сый, виден был еси плотию мирови, / Едине Человеколюбче.

Молнию, сокрытую под человеческой плотью Твоею, Христе, / и Божественное благолепие / показал Ты, Благодетель, на святой горе, / просияв пред бывшими с Тобой учениками; / и, они, уразумев, сколь нестерпима слава Твоя, воскликнули: / "Ты свят, ибо, хотя и неприступен, / был во плоти видим миру, / Единый Человеколюбец!"*

Прокимен, глас 4:

Фавор и Ермон / о Имени Твоем возрадуетася. Стих: Твоя суть небеса, и Твоя есть земля.

Фавор и Ермон / о имени Твоём возрадуются. Стих: Твои – небеса, и Твоя – земля.

Евангелие от Луки, зачало 45:

По 50-м псалме

Слава: Всяческая днесь радости исполнишася: / Христос преобразися пред ученики. И ныне, тойже.

Слава, глас 2: В сей день все радости исполнилось: / Христос преобразился пред учениками! И ныне: повторяем то же.

Стихира самогласна, глас 5:

Божества Твоего, Спасе, малу зарю обнажив / совозшедшим с Тобою на гору, / премирныя Твоея славы сотворил еси рачители. / Темже ужасно зовяху: / добро есть нам зде быти. / С нимиже и мы Тебе, преображшагося Спаса Христа, / поем во веки.

Божества Своего сияние отчасти приоткрыв / взошедшим вместе с Тобой на гору, / Ты, Спаситель, сделал их / неотмирной славы Твоей ревнителями. / Потому они в восхищении взывали: / "Хорошо нам здесь быть!" / С ними и мы Тебя, преобразившегося Спасителя Христа, / воспеваем вовеки.

Канонов праздника два. : кир Космы, глас 4, и кир Иоанна, глас 8, ирмосы обою канонов по дважды, тропари вси поем на 12.

Следующая страница

КАНОН

Творение Космы монаха (Иерусалимского, Маюмского, † ок. 731). Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Лицы израильтестии, / невлажными стопами / понт Чермный и влажную глубину прогнавше, / всадники тристаты враги видяще в ней погружены, / с веселием пояху: / поим Богу нашему, яко прославися.

Ирмос: Сонмы Израильтян, / перейдя, не замочивши ног, / через море Красное и влажную глубину, / а ехавших на колесницах вражеских / видя в ней потопленными, / в радости воспевали: / "Воспоем Богу нашему; ибо Он прославился!"

Глаголы животныя другом Христос / и о Божественнем наказуя Царствии, рече: / во Мне Отца познайте, / Светом яко облистая неприступным, в радости поюще: / поим Богу нашему, яко прославися.

Слова жизни и учение о Царстве Божественном / возвещая друзьям Своим, Христос сказал: / "Вы во Мне Отца познаете, / когда Я просияю светом неприступным, / в радости воспевая: / "Воспоем Богу нашему; ибо Он прославился!"

Силою язык облечетеся друзи ученицы, / чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся, / яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: / поим Богу нашему, яко прославися.

Силу язычников истребите вы, друзья-ученики, / и дивно возвеличитесь их богатством; / ибо славою исполнитесь, / когда явлюсь Я светлее солнца блистающим, / в радости воспевая: / "Воспоем Богу нашему, ибо Он прославился!"

Днесь Христос, на горе Фаворстей просияв ясно Божественною зарею, / якоже обещася, учеником обнажи зрак, / светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: / поим Богу нашему, яко прославися.

В сей день Христос, на горе Фаворе, / хотя и не в полной мере просияв, / обнажал для учеников, как обещал, / образ Божия сияния; / они же, исполнившись светоносного Божественного блеска, / в радости воспевали: / "Воспоем Богу нашему, ибо Он прославился!"

ИНОЙ КАНОН

Ямбический, творение Кир Иоанна Арклийского. Глас 8.

Ирмос: Воду прошед, яко сушу, / и египетскаго зла избежав, / израильтянин вопияше: / Избавителю и Богу нашему поим.

Ирмос: По воде пройдя, как по суше, / и египетского развращения избежав, / израильтянин взывал: / "Избавителю и Богу нашему воспоем!"

Моисей, на мори пророчески видев / облаком и столпом древле огненным славу Господню, вопияше: / Избавителю и Богу нашему поим.

Моисей в древности пророчески / увидев в море славу Господа / в облаке и в столпе огненном, взывал: / "Избавителю и Богу нашему воспоем!"

Яко каменем, телом покрывся, / обожением, Невидимаго зря, Моисей Боговидец взываше: / Избавителю и Богу нашему поим.

За скалой созерцая Незримого, / как под покровом тела обоженного, / Моисей Боговидец взывал: / "Избавителю и Богу нашему воспоем!"

Ты на горе законней и на Фаворстей / виден был еси Моисеем во мраце древле, / во Свете же ныне неприступнем Божества.

Ты на горе законодательства / и на Фаворе был видим Моисею: / в древности во мраке, / а ныне в неприступном свете Божества.

Катавасия:

Крест начертав, Моисей / впрямо жезлом Чермное пресече, / Израилю пешеходящу; / тоже обратно фараоновым колесницам, / ударив, совокупи, / вопреки написав непобедимое оружие. / Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.

Крест начертывая, Моисей / прямо рассек Красное море жезлом / для идущего пешком Израиля, / и то же море ударом поперек / обратно для Фараоновых колесниц соединил, / изобразив тем непобедимое оружие; / потому воспоем Христу Богу нашему: / ибо Он прославился.

Песнь 3

Ирмос: Лук сильных изнеможе, / и немощствующии препоясашася силою, / сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Ирмос: Лук сильных ослабел, / и немощные препоясались силою; / потому утвердилось в Господе / сердце мое.

Во всего Адама облекся, Христе, / очерневшее, изменив, просветил еси древле естество / и изменением зрака Твоего Богосоделал еси.

Во всего Адама облекшись, Ты, Христе, / обновив естество, в древности помраченное, / просветил его и обоготворил / изменением облика Твоего.

Столпом огнезрачным и облаком древле / Иже в пустыни Израиля ведый, / днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

Христос, водивший в древности Израиля в пустыне / столпом огневидным и облаком, / в сей день на горе Фаворе / неизреченно светом воссиял.

Ин

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, / и Церкве Зиждителю, / Ты мене утверди в любви Твоей, / желаний краю, верных утверждение, / Едине Человеколюбче.

Ирмос: Небесного свода Создатель, Господи, / и Церкви Строитель, / Ты меня утверди в любви к Тебе, / предел желаний, верных утверждение, / единый Человеколюбец.

Осеняющая слава в сени первее и Моисееви беседующи, Твоему угоднику, / образ бысть облиставшаго неизреченно / на Фаворе, Владыко, Твоего преображения.

Слава, прежде осенявшая скинию / и сообщавшаяся Моисею, Твоему служителю, / стала прообразом неизреченно воссиявшего / на Фаворе преображения Твоего, Владыка.

Совзыдоша Ти, Слове Единородный, / вышнии апостольстии верси на гору Фаворскую, / и сопредсташа Ти Моисей же и Илия, яко Божия слуги, Едине Человеколюбче.

С Тобою, высочайшее Единородное Слово, / взошли на гору Фавор из Апостолов верховные, / и вместе предстали Моисей и Илия, / как Божии служители, единый Человеколюбец.

Бог Слово Сый, весь землен бысть, / всему Божеству смесив человечество во ипостаси Своей, / юже во двою существу Моисей и Илия же видеша на горе Фаворе.

Будучи всецело Богом, / Ты совершенным человеком сделался, / соединив с совершенным Божеством / человечество в Лице Твоем, / Которое в двух естествах увидели / Моисей и Илия на горе Фаворе.

Катавасия:

Жезл во образ тайны приемлется, / прозябением бо предразсуждает священника; / неплодящей же прежде Церкви, / ныне процвете Древо Креста, / в державу и утверждение.

Жезл берется как образ таинства: / ибо произрастанием он указывает священника; / а для Церкви, прежде безплодной, ныне расцвело / древо Креста к её силе и утверждению.

Седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:

На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, / посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. / Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше: / добро зде есть сотворити три сени: / едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. / Иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

На горе Фавор Ты преобразился, Боже, / посреди Илии и Моисея мудрых / с Иаковом, и Петром, и Иоанном. / Петр же, находясь с Тобою, так Тебе возглашал: / "Хорошо здесь сделать три шатра: / один Моисею, и один Илии, / и один Тебе, Владыке Христу!" / Озаривший их тогда Светом Твоим, / просвети души наши!

Слава, и ныне, тойже

Следующая страница

Песнь 4

Ирмос: Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, / яко родился еси от Девы, / да от лести избавиши зовущия: / слава силе Твоей, Господи.

Ирмос: Услышал я о славном промысле Твоем, Христе Боже, / – что Ты родился от Девы, / чтобы избавить от заблуждения взывающих: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, / во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носим: / слава силе Твоей, Господи.

Начертывая писанный Закон / на Синае, Христе Боже, / явился Ты, сопровождаемый облаком, / и огнем, и мраком, и вихрем: / слава силе Твоей, Господи!

Да увериши славное строение Твое, Христе Боже, / яко Сый прежде век и Тойже на облаце восхождение положивый, / на Фаворе неизреченно просиял еси.

Дабы уверить в славном промысле Твоем, Христе Боже, / Ты, как существующий прежде веков, / и Сам восхождение совершающий на облаке, / на Фаворе неизреченно воссиял.

Соглаголюще, предстояху раболепно Тебе, Владыце Христу, / к нимже парою огня и мрака и тонким хладом беседовал еси: / слава силе Твоей, Господи.

Предстояли, как рабы беседуя / с Тобою, Владыкою Христом, / те, с кем Ты общался в дыме от огня, / и мраке, и легчайшем дуновении; / слава силе Твоей, Господи!

Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, / иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей / и взятый на колеснице огненней Илия, Христе.

О кончине Твоей на Кресте / возвещали присутствовавшие на Фаворе / Моисей, провидевший некогда Тебя, Христе, / во огне и кусте терновом, / и Илия, на колеснице огненной вознесенный.

Ин

Ирмос: Из плоти Твоея лучи Божества / исхождаху пророком и апостолом. / Тем начальницы, поюще, взываху: / слава силе Твоей, Господи.

Ирмос: Из плоти Твоей исходили молнии Божества; / потому избранные из пророков и Апостолов / воспевая взывали: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Иже купину сохранивый неврежденну, прикоснувшуюся огню, / Моисею богосиянную плоть показал еси, Владыко, поющему: / слава силе Твоей, Господи.

Ты, Владыка, сохранивший невредимым / объятый огнем терновый куст, / показал блистающею Божественным светом плоть Свою / Моисею, воспевавшему: / "Слава силе Твоей, Господи!"

Скрыся зарею Божества чувственное солнце, / яко на горе Фаворе видев Тя преобразующася, Иисусе мой: / слава силе Твоей, Господи.

Скрылось в лучах Божества Твоего / чувственное солнце, / когда увидело Тебя преображающимся / на горе Фаворской, Иисусе мой; / слава силе Твоей, Господи!

Огнь, не опаляя вещи телесныя, виден бысть невеществен, / якоже Моисею и апостолом явился еси, Илии же, Владыко, / един от двою, во дву совершенну естеству.

Невещественный огонь, / не опалявший вещества телесного, был виден, / когда Моисею, и Апостолам, / и Илии явился Ты, Владыка, / Один из двух естеств, / в двух совершенных естествах.

Катавасия:

Услышах, Господи, / смотрения Твоего таинство, / разумех дела Твоя / и прославих Твое Божество.

Услышал я, Господи, / о таинстве Твоего промысла, / уразумел дела Твои, / и прославил Твое Божество

Песнь 5

Ирмос: От света пресекий первородный свет, / яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, / во свете Твоем пути наша направи.

Ирмос: Ты, от света отделивший первозданный хаос, / дабы творения во свете воспевали Тебя, Создателя, Христе, / во свете Твоем пути наши направь.

Пред лицем Твоим горы уклонишася, / свет бо и пред ногами, неботечныя лучи, Христе, солнца прииде, / зрак землен яко прияти благоволил еси.

Пред Тобою преклонились времена; / ибо свет и шествующее в высоте сияние / солнце тотчас излучило, когда Ты, Христе, / образ Свой земной изменить благоволил.

Ирмос: Се Спас, – / вопияху Моисей и Илия учеником, / на горе святей Фаворстей оглашаемым, – / Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

"Вот Спаситель", – восклицали Моисей и Илия / в слух учеников на святой горе Фаворе, – / "Христос, о Котором в древности / мы, как о Боге истинном, предвозвестили!"

Неизменное естество, человеческому примешся, / обильно невещественнаго Божества Свет / изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

Неизменяемое естество / со смертным соединившееся, / проявляя свет, присущий невещественному Божеству, / неизреченно пред Апостолами воссияло.

Тя, присносущное сияние, во Отечестей славе / ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: / во свете Твоем пути наша направи.

Увидев Тебя, вечное сияние, Христе, / блистающим во славе Отчей, / ученики Тебе взывали: / "Во свете Твоем пути наши направь!"

Ин

Ирмос: Вскую мя отринул еси / от лица Твоего, Свете незаходимый, / и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго? / Но обрати мя и к свету заповедей Твоих / пути моя направи, молюся.

Ирмос: Для чего Ты отверг меня / от лица Твоего, Свет неугасимый, / и покрыла чуждая тьма меня, несчастного? / Но обрати меня и к свету заповедей Твоих / пути мои направь, молю.

Ветийствующий язык Твоего величества не может вещати: / яко бо, Держай живот и смертию Владый, / представил еси на Фаворстей горе Моисея и Илию, / свидетельствующия Твое Божество.

Красноречивый язык / величия Твоего выразить не может; / ибо Ты, владеющий жизнью / и над смертью господствующий, / представил на горе Фаворе Моисея и Илию / свидетелями Твоего Божества.

Иже руками невидимыми создав по образу Твоему, Христе, человека, / началообразную Твою в создании доброту показал еси, / не яко во образе, но яко Сам Сый по существу, / Бог был еси и Человек.

Создавший невидимыми руками человека / по образу Своему, Христе, / Ты ныне явил в этом создании / первообразную красоту Свою / уже не как во образе, но каков Ты Сам по естеству, / будучи Богом и вместе человеком.

Срастворився неслиянно, угль горящ показал еси нам Божества, / попаляющ убо грехи, души же просвещающ, на Фаворстей горе, / Моисея со Илиею, учеников же старейшия удивил еси.

Соединив в Себе две природы неслиянно, / Ты показал нам на горе Фаворе / уголь горящий Божества, / сжигающий грехи, но души просвещающий, / и тем изумил Моисея с Илиею / и верховных из учеников.

Катавасия

О треблаженное Древо, / на немже распяся Христос, Царь и Господь, / Имже паде древом прельстивый, / тобою прельстився, / Богу пригвоздившуся Плотию, / подающему мир душам нашим.

О трижды блаженное Древо, / на котором был распят Христос, Царь и Господь, / чрез которое пал обольстивший древом, / сам уловленный Богом, / на тебе пригвожденном плотию, / дарующим мир душам нашим!

Песнь 6

Ирмос: Внегда скорбети ми, / возопих ко Господу, / и услыша мя Бог спасения моего

Ирмос: В скорби моей / воззвал я к Господу, / и услышал меня Бог спасения моего.

Сияния паче солнца Свет яснейший, Спас, просияв на Фаворе, / нас просветил есть.

На Фаворе просияв / яснейшим, чем сияние солнца, светом, / Христос нас просветил.

Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси, Христе, / и, лесть всю омрачив, нас просветил еси.

Взойдя на гору Фавор, / преобразился Ты, Христе, / и, всякое заблуждение помрачив, / нам светом воссиял.

Тя Бога познавше славнии апостоли, / на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.

В Тебе, Христе, познали Бога / на Фаворе славные Апостолы / и в изумлении преклонили колена.

Ин

Ирмос: Очисти мя, Спасе, / многа бо беззакония моя, / и из глубины зол возведи, молюся, / к Тебе бо возопих, и услыши мя, / Боже спасения моего.

Ирмос: Смилуйся надо мной, Спаситель, – / ибо многочисленны беззакония мои, – / и из глубины зол изведи, молю; / ибо к Тебе я воззвал, – и Ты услышь меня, / Боже спасения моего!

Яко велие и страшное узреся видение днесь: / с небесе убо чувственное, от земли же несравненное / облиста Солнце правды мысленное на горе Фаворстей.

Сколь великое и страшное / явилось в сей день видение! / С неба чувственное, а с земли невещественное, / несравненное Солнце Правды / воссияло на горе Фаворе.

Прейде убо сень законная, изнемогшая, / прииде же яве Христос истина, – Моисей возопи, / на Фаворе видев Твое Божество.

"Прошла обезсилевшая тень Закона, / и пришла явно истина – Христос!" – / Моисей воскликнул на Фаворе, / увидев Твое Божество.

Столп огненный – Христа преобразующуся, / облак же – яве благодать Духа, осенившую на Фаворе, / предсказаша явленнейше.

Столп огненный – на Христа преображающегося, / облако же явственно – на благодать Духа, / осенившую на Фаворе, / очевиднейшим образом указывали Моисею.

Катавасия

Воднаго зверя во утробе / длани Иона крестовидно распростер, / спасительную Страсть проображаше яве. / Тем, тридневен изшед, / премирное Воскресение прописаше / Плотию пригвожденнаго Христа Бога / и тридневным Воскресением мир просвещшаго.

Во утробе морского зверя / Иона крестообразно руки распростер, / ясно прообразовав спасительное страдание; / выйдя же оттуда спустя три дня, / предначертал сверхъестественное воскресение / Христа Бога, пригвожденного плотию, / и восстанием в третий день мир просветившего.

Кондак, глас 7. Самогласен:

На горе преобразился еси, / и якоже вмещаху ученицы Твои, / славу Твою, Христе Боже, видеша, / да егда Тя узрят распинаема, / страдание убо уразумеют вольное, / мирови же проповедят, / яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

На горе преобразился Ты, / и, насколько могли вместить ученики Твои, / они славу Твою, Христе Боже, созерцали, / чтобы, когда Тебя увидят распинаемым, / уразумели, что Твоё страдание – добровольное / и миру возвестили, / что Ты – воистину Отчее сияние.

Икос

Востаните, ленивии, иже всегда низу поникшии в землю души моея помыслы, / возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения. / Притецем к Петру и к Зеведеевым / и вкупе со онеми Фаворскую гору достигнем, / да видим с ними славу Бога нашего, глас же услышим, / егоже свыше слышаша и проповедаша Отчее сияние.

Пробудитесь, ленивые, / не будьте всегда внизу влачащимися! / Приклоняющие к земле душу мою помыслы, воспряньте / и поднимитесь на высоту Божественного восхождения! / Поспешим к Петру и к сынам Зеведеевым / и вместе с ними Фаворской горы достигнем, / чтобы увидеть с ними славу Бога нашего и услышать глас, / тот, что свыше они услышали / и провозгласили об Отчем Сиянии.

Следующая страница

Песнь 7

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы / пещный пламень попраша, / песньми взывающе: / отец наших Боже, благословен еси.

Ирмос: Чада Авраамовы в Вавилоне / некогда попрали пламя печи, / в песнопениях восклицая: / "Боже отцов, благословен Ты!"

Облиставшеся Светом неприступныя славы на Фаворстей горе, / апостоли Христу вопияху: / отец наших Боже, благословен еси.

Озаренные светом неприступной славы, / на горе Фавор Апостолы / ко Христу взывали: / "Боже отцов, благословен Ты!"

Сиянием Божественнаго шума, и росодательным облаком, Христе, / и зарею Твоею наслаждаеми, апостоли пояху: / отец наших Боже, благословен еси.

Наслаждаясь вихрем Божественного гласа, / и росоносным облаком, и сиянием Твоим, Христе, / Апостолы воспевали: / "Боже отцов, благословен Ты!"

В неприступном Свете, яко виде Тя Петр, / на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: / отец наших Боже, благословен еси.

Когда увидел Тебя Петр на горе Фаворе / воссиявшим в неприступном свете, Христе, / он воскликнул: / "Боже отцов, благословен Ты!"

С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, / яко испусти зрака Свет, возгремеша: / отец наших Боже, благословен еси.

Со Христом, Начальником жизни, пребывая, / возгремели сыны Зеведеевы, / когда свет послал Он от Своего лица: / "Боже отцов, благословен Ты!"

Ин

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи / попраша пламень дерзновенно / и на росу огнь преложиша, вопиюще: / благословен еси, Господи Боже, во веки.

Ирмос: Отроки Еврейские в печи / попрали пламя дерзновенно, / и огонь превратили в росу, взывая: / "Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!"

Ныне видена быша апостолом невидимая Божества во плоти, / на горе Фаворстей облиставша, вопиющим: / благословен еси, Господи Боже, во веки.

Ныне открылось Апостолам невиданное, / – Божество во плоти, на горе Фавор блистающее, / и они взывали: / "Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!"

Ужасошася страхом, удивльшеся благолепию Божественнаго Царства, / на горе Фаворстей апостоли, вопиюще: / благословен еси, Господи Боже, во веки.

Пораженные страхом Апостолы / изумились благолепию Божественного Царства / на горе Фавор, взывая: / Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!"

Ныне неуслышанная услышана быша: / без отца бо Сын от Девы Отеческим гласом славно свидетельствуется, / яко Бог и Человек Тойже во веки.

Ныне услышано неслыханное: / ибо Сын, рожденный без отца от Девы, / Отеческим гласом славно свидетельствуется, / как Бог, и Он же – человек, навеки.

Положением не был еси Вышняго, существом же Сын возлюблен, / прежде Сый, нам приближился еси непреложно: / благословен еси, Господи Боже, во веки.

Не по усыновлению ставший, / но искони по природе являющийся / Сыном Всевышнего возлюбленным, / Ты, не изменяясь, общался с нами, восклицающими: / "Благословен Ты, Боже, вовеки!"

Катавасия

Безумное веление мучителя злочестиваго / люди поколеба, / дышущее прещение и злохуление Богомерзкое; / обаче три отроки не устраши ярость зверская, / ни огнь снедаяй, / но противодышущу росоносному Духу, / со огнем суще, пояху: / Препетый отцев и нас Боже, благословен еси.

Безумное веление тирана нечестивого, / дышащее угрозою и хулою Богомерзкою, / в смятение народы привело; / однако трех отроков не устрашили / ни зверский гнев, ни огонь шумящий, / но, находясь в огне, / против которого веял росоносный ветер, они пели: / "Прехвальный Боже отцов и наш, благословен Ты!"

Песнь 8

Ирмос: В Вавилоне отроцы, / Божественною распалаеми ревностию, / мучителя и пламене прещения мужески попраша / и, посреде огня ввержени, орошаеми, пояху: / благословите, вся дела Господня, Господа.

Ирмос: Отроки в Вавилоне, / пламенея Божественною ревностью, / угрозу мучителя и пламени мужественно попрали / и, вверженные посреди огня и орошаемые, воспевали: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, / на нейже паче солнечныя лучи облиста лицем, / иже закону старейшия и благодати показа поющия: / благословите, вся дела Господня, Господа.

Мановением Своим все Носящий / на гору Фавор взошел пречистыми стопами, / и на ней просветился лицом яснее солнечного сияния, / а избранных служителей закона и благодати / возбудил к пению: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Неприступною славою на горе явлься неизреченно Фаворстей, / неодержимый и незаходимый Свет, Отчее сияние, / тварь уяснив, человеки обожи, поющия: / благословите, вся дела Господня, Господа.

Несдержимый и незаходящий Свет, Отчее Сияние, / в неприступной славе явившееся / на горе Фаворе неизреченно, / возвеселив творение, обожило людей, воспевающих: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Священнолепно стояще Моисей же и Илия на горе Фаворе, / Божественныя начертание ясно ипостаси видевше, / Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: / благословите, вся дела Господня, Господа.

Со священным благоговением представшие / на горе Фаворе Моисей и Илия, / Божественной Ипостаси образ ясно созерцая – / Христа, воссиявшего во славе Отчей, воспевали: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Иже во зраце Божественнаго ради явления лице прославися иногда Моисеово, / Христос же, яко ризою, Светом и славою одевается, / Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: / благословите, вся дела Господня, Господа.

От Божественного явления / лицо Моисея некогда прославилось; / Христос же, как одеждою, светом и славою облекается, / ибо Он, Сам Создатель света, / просвещает воспевающих: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

От светородна облака Христа ученицы объята зряще на Фаворе / и ницы на землю падше, ум просвещше, / со Отцем Сего пояху и Духом: / благословите, вся дела Господня, Господа.

Ученики, видя на Фаворе / окруженного светоносным облаком Христа / и преклонившись ниц на землю, просвещенные умом, / воспевали Его с Отцом и Духом: / "Благословляйте, все творения Господни, Господа!"

Ин

Ирмос: Седмерицею пещь / халдейский мучитель / Богочестивым неистовно разжже, / силою же лучшею спасены, сия видев, / Творцу и Избавителю вопияше: / отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.

Ирмос: Семикратно печь / Халдейский властитель / для чтущих Бога в неистовстве разжег; / но силой высшею спасенными их увидев, / к Творцу и Избавителю взывал: / "Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди превозносите во все века!"

Услышавше, Владыко, от Отца свидетельствуема, / и яко человеческа твердейша зрака зрети лица Твоего блистания не терпяще, / Твои ученицы на землю ниц падаху, со страхом поюще: / священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки.

Ученики Твои, Владыка, / свидетельство от Отца услышав, / и не в силах взирать на сияние Твоего лица, / как нестерпимое для человеческого зрения, / на землю падали, со страхом воспевая: / "Священники благословляйте, / люди превозносите Христа вовеки!"

Царствующим еси Царь прекрасен и иже всюду владящим Господь силен, / Блажен и во свете живый неприступнем, / Емуже ученицы удивльшеся, Моисей же и Илия вопияху: / отроцы, благословите, священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.

Ты по естеству Царь царствующих прекраснейший, / и повсюду господствующих Господь, / Владыка блаженный и живущий во свете неприступном, – / Тебе потрясенные ученики, / (и Моисей, и Илия) взывали: / "Отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите Христа вовеки!"

Яко Небом владущему, и землею господствующему, / и над преисподними область имущему, Христе, предсташа Ти: / от земли убо – апостоли, яко с Небесе же Фесвитянин Илия, / Моисей же – от мертвых, поюще согласно: / людие, превозносите во вся веки.

Как Владычествующему небом / и над землею Царствующему, / и имеющему власть над преисподней, / Тебе, Христе, предстали от земли Апостолы, / а как бы с неба Фесвитянин Илия, / Моисей же из мертвых, единогласно воспевая: / "Люди, превозносите Христа вовеки!"

Уныние раждающия печали на земли оставиша апостолов избраннии, Человеколюбче, / яко Тебе последоваша, ко иже от земли преложению Божественнаго жития. / Темже и, по достоянию Твоего Богоявления улучивше, пояху: / людие, превозносите Его во веки.

Нерадение рождающие заботы / избранные из Апостолов на земле оставили, / когда за Тобою последовали, Человеколюбец, / к высшему земного, божественному житию; / потому, достойно сподобившись Твоего Богоявления, они и воспевали: / "Люди, превозносите Христа вовеки!"

Катавасия

Благословите, отроцы, / Троицы равночисленнии, / Содетеля Отца Бога, / пойте снизшедшее Слово, / и огнь в росу претворшее, / и превозносите всем жизнь подавающаго / Духа Всесвятаго во веки.

Благословляйте, отроки, / Троице равночисленные, / Бога Отца Создателя, / воспевайте Слово, сошедшее / и огонь в росу претворившее, / и превозносите всем жизнь подающего / Духа всесвятого, во веки!

На 9-й песни Честнейшую: не поем, аще и в Неделю, но поем припев праздника: Величай, душе моя, / на Фаворе преобразившагося Господа. Таже ирмос: Рождество Твое: Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос. И ко второму канону припевают тойже припев.

Песнь 9

Ирмос: Рождество Твое нетленно явися: / Бог из боку Твоею пройде, / яко Плотоносец явися на земли / и с человеки поживе. / Тя, Богородице, тем вси величаем.

Ирмос: Рождение от Тебя явилось непорочным: / Бог от недр Твоих произошел, носящим плоть, / Тот, Кто на земле явился / и жил вместе с людьми; / потому Тебя, Богородица, / мы все величаем.

Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, / удивльшеся же и к земли преклоньшеся, / Тебе, Владыце всех, поклонишася.

Трепетные ученики, внезапно озаренные / необычайным потоком света, / взирали друг на друга, / и, пораженные и на земле простертые, / Тебе, Владыке всего мира, поклонились.

Шум из облака посылашеся Богогласен, извествуя чудо: / Отец бо Светов, – Сей есть Сын Мой возлюбленный, – апостолом вопияше, / Того послушайте.

Из облака исходил громоподобный / глас Божественный, чудо подтверждавший; / ибо Отец светов к Апостолам взывал: / "Это – Сын возлюбленный Мой, / Его слушайте!"

Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, / на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, / Сей есть, – вопияху, – Спас наш.

Узрев необычайное и дивное, / услышав на Фаворе Отчий глас, / Слова служители взывали: / "Сей, Спаситель наш, является / отображением Первообраза!"

Образе непременный Сущаго, недвижиме, печать неизменна, / Сыне, Слове, мудросте и мышце, деснице Вышняго, Сило, / Тя воспеваем со Отцем же и Духом.

Образ Сущего, во всем сходный, / неподвижная Печать, Неизменяемый, / Сын, Слово, Премудрость и Мышца, / Десница, сила Всевышнего! / Тебя мы воспеваем со Отцом и Духом.

Ин

Ирмос: Устрашися всяк слух / неизреченна Божия снизхождения, / яко Вышний волею сниде даже и до плоти, / от девическаго чрева быв Человек. / Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Ирмос: Устрашится всякий, слыша / о неизреченном Божием сошествии, / как Всевышний по воле Своей / снизошел даже до воплощения, / сделавшись человеком от девического чрева; / потому Пречистую Богородицу / мы, верные, величаем.

Да Твое покажеши яве неизреченное второе снитие, / яко да Вышний Бог явишася, / стоя посреде богов, апостол на Фаворе, / Моисея же и Илию, неизреченно осиял еси. / Темже вси Тя, Христе, величаем.

Дабы ясно показать / второе Твое неизреченное пришествие, / как Ты, Всевышний Боже, / явишься стоящим посреди богов, / Ты на Фаворе воссиял неизъяснимо / перед Апостолами и Моисеем с Илией; / потому Тебя, Христе, / мы все величаем.

Приидите, Мне покоритеся, людие, возшедше на гору святую пренебесную, / невещественно станем во граде Живаго Бога / и узрим мысленно Божество невещественное, / Отца и Духа, в Сыне Единороднем облистающее.

Придите ко мне и веруйте, народы! / На гору святую, небесную взойдя, / станем духовно во граде живого Бога, / и будем созерцать умом / невещественное Божество Отца и Духа, / в Сыне Единородном сияющее.

Привлекл еси любовию мя, Спасе, / и пременил еси Божественным Твоим желанием, / но попали огнем невещественным грехи моя / и насытитися Твоея пищи сподоби, / да, обое играя, величаю, Блаже, величия Твоя.

Ты привлек меня любовью, Христе, / и изменил божественным к Тебе стремлением. / Но сожги огнем невещественным грехи мои / и насытиться наслаждением в Тебе сподоби, / чтобы я, ликуя, величал / два пришествия Твои, Благой.

Следующая страница

Катавасия

Таин еси, Богородице, рай, / невозделанно возрастивший Христа, / Имже крестное живоносное на земли насадися Древо. / Тем, ныне возносиму, / покланяющеся Ему, Тя величаем.

Ты, Богородица, – таинственный рай, / невозделанно произрастивший Христа, / Которым на земле насаждено / Креста живоносное древо; / потому ныне, при воздвижении его, / поклоняясь ему, мы Тебя величаем.

Светилен

Свете неизменный, Слове, Света Отца нерожденна, в явленнем свете Твоем, / днесь на Фаворе Свет видехом Отца, Свет и Духа, / Светом наставляющаго всю тварь. (3)

Слово, Свет неизменный / Света нерожденного Отца! / Во свете Твоем, явленном сегодня на Фаворе, / мы узрели свет Отца, свет и Духа, / светом наставляющего все творение. (3)

На Хвалитех: Всякое дыхание: поставим стихи 4, глас 4. Подобен: Званный свыше:

Прежде Честнаго Креста Твоего и страдания, / поимь, ихже проразсудил еси, от священных ученик, / на Фаворскую, Владыко, возшел еси гору, / показати восхотев сим славу Твою: / иже и видевше Тя, преобразившася / и паче солнца просиявша, / ницы падше, / силе Твоей удивишася, взывающе: / Ты безлетен Свет еси, Христе, / и сияние Отчее, / аще и волею плоть явился еси, Неизменне. (2)

Прежде священного Креста Твоего и страдания, / взяв тех, кого Ты выбрал из священных учеников, / на Фаворскую гору взошел Ты, Владыка, / восхотев показать им славу Твою. / И они, узрев Тебя, преображающимся / и ярче солнца просиявшим, / упав ниц, поразились Твоему могуществу, взывая: / "Ты – вневременный Свет, Христе, / и сияние Отца, / хотя и был по воле Своей / во плоти видим, Неизменный!" (2)

Иже прежде век Сый Бог Слово, / Иже Светом, яко ризою, одеваяйся, / преобразующийся пред ученики Твоими, / паче солнца, Слове, просиял еси, / Моисей же и Илия Тебе предсташа, / мертвым и живым Тя, Господа, поведающе / и Твое славяще неизреченное смотрение, и милость, / и многое милосердие, / имже спасл еси мир, / грехом погибающий.

Прежде веков Существующий Бог-Слово, / светом, как одеждою, одевающийся, / преображаясь пред учениками Твоими, / ярче Солнца, Слово, Ты просиял. / Моисей же и Илия Тебе предстали, / объявляя Тебя Господом мертвых и живых, / и Твой славя неизреченный промысел и милость, / и великое снисхождение, / которым Ты спас мир, / от грехов погибающий.

От Девическаго облака Тя рожденна, / и плоть бывша, / и на горе Фаворстей преобразующася, Господи, / и облаком светлым Тя окружаема, / глас Родителев возлюбленнаго Тя Сына, / учеником предстоящим Тебе, яве сказоваше, / яко Единосущна и Единопрестольна. / Темже Петр удивляяся, – / добро есть зде быти, – глаголаше, / не ведый, еже глаголаше, / Благодетелю Многомилостиве.

Тебя, от Девического облака рожденного, / и плотью ставшего, / и на горе Фавор преображающегося, Господи, / и облаком светлым окружаемого, / глас Родителя в присутствии Твоих учеников / Сыном возлюбленным являл открыто, / единосущным и восседающим на одном престоле с Ним. / Потому Петр, поражаясь, / говорил не зная, что произносит: / "Хорошо здесь быть, / Благодетель Многомилостивый!".

Слава, и ныне,глас 8. Византиево:

Поят Христос Петра, Иакова и Иоанна, / на гору высоку едины / и преобразися пред ними и просветися лице Его, яко солнце, / ризы же Его быша белы, яко свет; / и явишася Моисей и Илия с Ним, глаголюще, / и облак светел осени их. / И се глас из облака, глаголющ: / Сей есть Сын Мой возлюбленный, / о Немже благоволих, / Того послушайте.

Взял Христос Петра, и Иакова, и Иоанна / на гору высокую одних, / и преобразился перед ними, / и просияло лицо Его, как солнце, / одежды же Его сделались белыми, как свет; / и явились Моисей и Илия, с Ним беседующие, / и облако светлое осенило их, / и вот, голос из облака, говорящий: / "Это Сын Мой возлюбленный, / на Ком Мое благоволение. / Его слушайте!"

Славословие великое. И отпуст:

Иже на горе Фаворстей преобразивыйся во славе, пред святыми Своими ученики и апостолы Христос, истинный Бог наш, молитвами пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

На горе Фавор преобразившийся во славе пред святыми Своими учениками и Апостолами, Христос, истинный Бог наш, по молитвам пречистой Своей Матери, святых славных и всехвальных Апостолов и всех святых помилует и спасет нас, как Благой и Человеколюбец.

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика