На Малой Вечерне
На Господи воззвах: поставим стихи 4. И поем стихиры, глас 1: Подобен: Небесных чинов:
Иже с Моисеом глаголавый древле / на горе Синайстей образы, глаголя: / Аз есмь Бог Сый; / днесь же на горе Фаворстей преобразися, / началообразное показуя, лучами облистаяся. / Темже, Христе, величаю Твою силу. [Дважды] |
С Моисеем говоривший в древности / на горе Синае посредством образов, / говоря: "Я – Бог вечно Существующий", / Он же в сей день на горе Фавор преобразился / первоначальный образ наш показывая, лучами заблистав. / Потому, Христе, величаю Твою силу [Дважды] |
Поемь особь Твоя, Христе, ученики, / Петра, Иакова и Иоанна, / волею на гору сих возвел еси, / чудо страшное показав / и нестерпимое Божественнаго пришествия Твоего издалеча / присносущное благолепие. |
Взяв особо, Христе, Своих учеников: / Петра, Иакова и Иоанна, / по Своей воле Ты на гору их возвел, / чудо страшное показав / и издалека явив Божественного пришествия Твоего / нестерпимое вечное благолепие. |
Твоего, Христе, пришествия непостижимаго / трепетни бывше апостоли древле, / ниц на землю падше, / Божественней Твоей дивляхуся силе: / солнца просияв светлее, Блаже, / неизреченною силою Твоею. |
От Твоего, Христе, непостижимого пришествия / в трепет некогда придя, апостолы, / ниц на землю пав, / Божественной Твоей силе удивлялись, / когда Ты светлее солнца просиял, Благой, / неизреченною силою Твоею. |
Слава, и ныне: глас 8:
Мрак законный / светлый преображения прият облак, / в немже Моисей и Илия бывше / и пресветлыя славы сподобльшеся, Богу глаголаху: / Ты еси Бог наш, Царь веков. |
Мрак Закона сменило / светлое облако преображения: / в нем оказавшись, Моисей и Илия, / и пресветлой славы удостоившись, Богу возглашали: / "Ты – Бог наш, Царь веков!" |
На стиховне стихиры, глас 2: Подобен: Доме Евфрафов:
Днесь Христос / на горе Фаворстей, / Адамово пременив / очерневшее естество, / просветив, Богосодела. |
В сей день Христос на горе Фаворской, / изменив почерневшее Адама естество / и дав ему блистать, Божественным соделал. |
Стих: Твоя суть небеса, / и Твоя есть земля:
Сиянием добродетелей / просвещшеся, вопием, / на горе святей зряще Божественное / Господне Преображение. |
Сиянием добродетелей просветившись, мы взываем, / созерцая на горе святой / Божественное Господне Преображение. |
Стих: Фавор и Ермон / о Имени Твоем возрадуетася:
Солнце убо, / землю уясняя, / абие заходит, / Христос же, со славою облистав на горе, / мир просветил есть. |
Солнце, землю озаряющее, опять заходит; / Христос же, заблистав со славою на горе, / мир просветил. |
Слава, и ныне: глас и подобен тойже:
Видеша на Фаворе / Моисей же и Илия / от Девы Отроковицы / Бога воплощаема, / человеком на избавление. |
Узрели на Фаворе Моисей и Илия / Бога, от Девы-Отроковицы воплощающегося / смертным на избавление. |
Ныне отпущаеши: Трисвятое: Пресвятая Троице. Отче наш: Яко Твое есть Царство: Отпустительный тропарь, глас 7: Преобразился еси на горе, Христе Боже: И прочее обычно. И отпуст.